torsdag, maj 17, 2007

Hvad er dine tanker om solen?

I et forsøg på at holde denne uges forrygende opdateringstempo her på bloggen, vil jeg såmænd bare lige fortælle, at jeg har læst, at Prokofiev havde en lille gul bog, som han kaldte Den Gule Bog. I den noterede han de svar som interessante mennesker han mødte gav ham på spørgsmålet: Hvad er dine tanker om solen?

Jeg havde nok svaret stor, gul og varm, men igen jeg var jo så nok heller aldrig blevet spurgt i første omgang. Jeg misunder, men nærer også en umiddelbar skepsis overfor folk, der til den slags spørgsmål sådan lige vupti kan slynge et tankevækkende, dybt og højst sandsynligt poetisk svar ud af ærmet.

Ja det var vist bare det.

Alt det bedste
f

2 kommentarer:

Westerberg sagde ...

Jeg synes, at solen er dejlig. Særligt når den ikke er gemt bag skyer.

Tak for hjælpen med rundvisningen på Staden, bedste FC.

Diverse ærbødigheder, din
Søren

frederik sagde ...

Hej din gamle Bassadikant

Solen er rigtig dejlig, men vi skal heller ikke glemme i al begejstringen at den også er farlig, f.eks drak jeg engang en del øl i solen, og det var ikke så godt, ligesom at man også skal passe på med at stirre på den for længe ad gangen, plus at den giver kræft, hvilket jo heller ikke er så godt, og lidt dobbeltmoralsk at den bliver ved med at have så godt et ry, mens tobak får skylden for alt muligt. Ja det synes jeg godt, at man kunne tænke lidt over.

Og det var så lidt med den rundvisningen, der er jo rart derude på en fredelig sommersøndag.

Alt det bedste
Frederik