lørdag, juli 29, 2006

Henrik - nu uden empati

Det viser sig, at der var noget jeg fuldstændig overså i min beskrivelse af Henrik. Henrik er nemlig blevet udsat for en personlighedstest af ambassadens lokale handelschef Gabor. I denne test blev Henrik vist en tegning af to mennesker, der sad på hver sin gren i et træ, og Henrik skulle så fyre en af dem. Ud fra den tilgængelige viden havde jeg nok valgt at fyre dem begge, medmindre altså det var et træklatre/grenesidningsfirma jeg havde, men opgaven var altså at vælge mellem de to og så fyre den ene. Hvilket Henrik gjorde. Meget til Henriks overraskelse kunne Gabor herefter fortælle ham , at han var blottet for empati. Ham han fyrede ville nemlig tydeligvis gerne gøre en indsats men var desværre udenfor på arbejdspladsen, hvilket man tydeligt kunne se ud fra hele hans kropsholdning og hans blik, deroppe på grenen. Henrik burde derfor have taget en snak med ham, fået løst hans problemer, integreret ham i arbejdsfællesskabet og fyret den anden, der tydeligvis var en skidt karl.

Jeg må indrømme at jeg har visse tvivl angående personlighedstest, men kan da godt se at de gør verdenen nemmere at forstå for folk fra handelsskoler.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ud over at rose dig for at være hylende skæg må jeg pointere at vi fra handelshøjskolen heller ikke forstår personligheds tests. meget alarmerende..

frederik sagde ...

Hep Dingern (hvordan staves det egntligt?)

Godt at høre fra dig, godt at høre det hyler og ligeledes godt at høre, at I heller ikke forstår, de der test. Desuden godt at høre det omtalt som Handelshøjskolen for en gangs skyld. Det er lidt ligesom, at der heller ikke er nogen, der læser økonomi mere, de læser allesammen polit (er der mon mere fisse i det tænker jeg). Nå men meget er tydeligvis godt at høre, og godt skal det også blive at se dig. Både den 12. hvor jeg tænker du kommer og den 26., hvor jeg også tænker du kommer (og så kan de andre bare tænke, hey hvad sker der den 12. og 26.? men hehe så må de jo bare placere fingeren lidt tættere på pulsen, hvis de vil vide sådan noget).

frederik -din blogger i Budapest