tirsdag, juli 11, 2006

Neger Stauning, en moderne Sisyfos

ja ja jeg havde jo store planer om at skrive hele weekenden og mandagen med. Min store syntese om Ungarn, Palinka og alle de gode grunde til at blande de to ting og blive til en ungarsk alkoholiker.

Men der er opstået komplikationer.

Et er varmen, lige så alt omsluttende som før. Søndag var det som om luften havde forladt byen. Varmen har de sidste par dage fået følgeskab af torden og sammen har de åbenbart skræmt luften væk, jaget den ud. Resultatet er selvsagt hæmmende og min hjerne er i et underskud af ilt større end normalt. Det er det ene problem.

Det andet problem synes desværre at være indbygget i mit projekt. Se der er nemlig et problem ved at sætte sig for at udforske Palinkaens forunderlige verden og så skrive om det bag efter. Jeg kom til at tænke på Neger Stauning som jeg gik i gymnasiet med(ja det var bare noget vi kaldte ham, han hedder i virkeligheden noget andet og er nu noget indenfor filmen). Nå men Neger Stauning fortalte mig engang om et projekt han havde, noget med at være en moderne misbrugende Sisyfos. Neger Stauning havde sat sig for at finde ud af, hvor mange bonghoveder han var i stand til at ryge på en aften. Problemet var jo så, at han altid og uundgåeligt et eller andet sted mellem det 10. og det 20. glemte hvad han var kommet til og var tvunget til at begynde forfra.

Lidt den samme problematik gør sig gældende, når man forsøger at smage så mange forskellige brændevinde som muligt og så beskrive dem dagen efter. Især da når palinkaen(brændevinen)serveres i sådan nogle gode sunde 4-5 cl glas.

Hihihi nu snød jeg igen, posten slutter kun formmæssigt her, indholdet fortsættes og afsluttes i næste post hehe, den er længere end du troede hihihi så var du måske slet ikke begyndt at læse i første omgang hva? hæhæhæ men nu er det jo næsten skam ikke at fortsætte... hæhæ det er SÅ snedigt det her, ren Dan Brown sgu.

Ingen kommentarer: