torsdag, juli 13, 2006

Hjælper jeg forbrydere og terrorister?

Jeg læste en gruopvækkende artikel på Politikens hjemmeside her den anden dag. Overskriften lød noget i stil med "BLOGGERE HJÆLPER INDBRUDSTYVE!!!!!!!"

Det viste sig at handle om, at politiet - eller var det en forsikringsmand - mente at man skulle passe på med at fortælle, at man nu forlod huset i en måned, at der desuden stod et B&O anlæg og fjernsyn i stuen, en Mac på arbejdsværelset, var diamanter i soveværelset, heroin i garagen, 27000 kr i kontanter i køkkenskuffen, at det var ærgeligt at tyverialarmen var gået i stykker netop som man skulle på ferie, at alle naboerne også var væk og at man desuden var holdt op med at gemme nøglen under måtten og i stedet brugte tredie potteplante til venstre for døren. Hvilket vist især var problematisk, hvis man af ene eller anden grund havde sit fulde navn og adresse opført i sin blogger-profil.

Ok, det er måske ikke et helt ordret citat, men mellem linierne stod det klart. Blogs er farlige - meget farlige!!! Der stod til gengæld ikke noget om, at man nogensinde havde forbundet et indbrud med en blog.

Nå men sagen er, at jeg jo så nu er blevet nervøs og usikker på om jeg bringer min brors ejendele i fare ved at fortælle, at han kommer herned på besøg i aften. Jeg må vist hellere lade være, man kan ikke være for forsigtig i disse tider.

Og skal jeg måske også lade være med at fortælle om mine egne rejseplaner, ikke nævne turen til Lake Balaton i næste weekend? Sidder rejselystne danske tyve på spring og overvåger de danske blogs?

Kan jeg overhovedet fortælle, hvornår jeg vender hjem til Danmark? Vil tyve kunne regne ud, at jeg har pænt mange ting med, og vil de i givet fald stå klar i lufthavnen, der kl 09.00 den 9. august, og udnytte et uopmærksomt øjeblik fra min side og hurtigt som vinden forsvinde med min 30 kg tunge kuffert? Vil de måske bortføre mig og kræve løsepenge fra mine forældre? Eller måske bortføre mine forældre og kræve løsepenge af mig?

Og tyvekosterne, vil de måske finansiere terror? Vil mine indiskretioner her på bloggen i sidste ende støtte al-qaida, og hvad de nu allesammen hedder. Hvad med IRA? Eller FARC? For slet ikke at tale om dem i Tjetjenien, de er da vist også muslimer, så vidt jeg har forstået. Eller den israelske stat? Nåh nej for fanden det er ikke terror, det er sandt, det er et velovervejet og nøje afmålt lige tilpas reaktion på uhyrlige grusomheder udført af illigitime muslimer. Kommer min blog måske på EU's terrorliste?

Ååååååh den tvivl og usikkerhed.

Bloggen har mistet sin uskyld, den er jo en decideret fare for et hvert ordenligt samfund?

Ikke flere opdateringer de næste par timer i hvert fald, det er det eneste ansvarlige.

Jeg ville ellers have brokket mig gudsjammerligt over Ungarn og det ungarske folk!!! Puuuuuuuh de kan gøre en så træt så træt nogle gange.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Frede Fup, griner blog du har der,anede ikke den eksisterede, men Westerburg gjorde mig opmærsom derpå. Håber ellers du haver det så fortrinligt iført akryljakkesæt, trusse i varierende nuancer og et venligt glas ubestemmelig brændevin bestående af kemisk destilleret hospitalssprit og en eller anden art østeuropæisk likøraroma.
Venlig hilsen

din bamsefar (eller onkel) Thor

frederik sagde ...

Hej Onkel Bamsefar Thor

Nu går jeg jo som tidligere nævnt ikke i akryljakkesæt, men jo ellers så har jeg det sgu fortrineligt.

Jeg har forresten fået et tip af ambassadens chauffør - abrikos palinka, det er vejen frem. Han ville vist endda tage en flaske med til mig en af dagene med en fremragende abrikos palinka som en af hans venner laver. Han så helt sagelig ud da han fortale om den.

Meeeen jeg tror ikke jeg kan vente, brormand kommer i aften og så skal vi vist prøve sådan en med abrikos nede på den serbiske.

Og arkivet, går det derinde?