tirsdag, juli 11, 2006

Lørdag - eller hvor svært det er at lære af historien

Nå men klog af skade og fast besluttet på at få mere ud af lørdagens anstrengelser udstyrede jeg mit festklædte mig med papir og pen.

Fejlen lørdag tror jeg måske var, at vi begyndte aftenen med vin til maden, og så fulgte op med en del øl mens tyskerne tværede portugiserne. Og at der i det hele taget skete en del, før vi rigtig kom til palinkaen. Jeg har bl.a. en svag erindring om at fortælle bartenderen, at min Mojito smagte af tandpasta med isvand, at jeg værdsatte god tandhygiejne så meget som den næste, men at jeg alligevel var parat til at betale for mere rom, hvis bare det ville få den til at smage af cocktail (mellem os, så tror jeg faktisk problemet var for lidt lime og sukker).

Nå men det korte af det lange er, at jeg nu så småt har genvundet evnen til at fokusere og sidder og ser på mine notater fra lørdag og må konkludere, at jeg kom i gang for sent. Oppe i øverste venstre hjørne af et ellers helt blank A4 papir står "kirsbær" og så en pil, der peger derfra og ned til noget, jeg tror skal læses som Ciganymeggy, hvilket så muligvis betyder kirsebær. Lidt væk og på skrå står der desuden "god". Videndeling med sig selv er ikke så nemt som man skulle tro under de her forhold.

Nu vil jeg forsøge at finde frem til et smartere design af min undersøgelse, og måske senere på dagen vende tilbage med mindst en god grund til at være alkoholiker i Ungarn. Hvilket jo altså så ikke er ferskenpalinka, som generelt bør undgås.

Men nu er den faktisk slut, den her post, den fortsætter ikke eller noget.

Ingen kommentarer: