onsdag, juni 14, 2006

Bøsse eller sindssyg

Jeg bliver liiiige nødt til at citere Ambassaderådens kommentar efter jeg fortalte hende, at min bror var blevet arkitekt. Jeg kan desværre ikke få de himmelvendte øjne eller den der helt særlige intonation af "Tillykke" ordenligt med. Jeg kan tilgengæld ordret citere hende for "Der er jo det med arkitekter, enten er de bøsser eller også er de sindssyge." Lidt af en dom over ikke så meget professionen som sådan, men mere de kvindelige udøvere af den, ville jeg mene. Ambassaderåden kunne desuden fortælle, at hun selv i sine unge dage havde været kæreste med en arbejdsløs arkitekt, der kun interesserede sig for galopheste og golf. Jeg formoder, at det ikke er minderne om netop dette forhold, der holder Ambassaderåden varm på de kolde ungarske vinteraftener.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Pas på, hvad du siger om kvindelige arkitekter ;-)

Du skulle nu have været til arki-forsvar - jeg er nu sikker på, at Adam snart vil fortælle lidt om det selv på sin blog, når der nu er så meget tiiid i sommeren til at blogge

Fin blog dér, Frederik

frederik sagde ...

Nu er det jo netop ikke mig, men ambassaderåden der taler grimt om de kvindelige arkitekter. Jeg ved jo f.eks godt at du ikke er sindssyg...

Og tillykke med ham, hvor må du være stolt. Det ved jeg i hvert fald at jeg er.