lørdag, juni 03, 2006

Den store tysker tager min mødom i aften

Egenligt burde jeg jo gøre alt muligt ved bloggen, men nej jeg har ikke tid. Jeg skal nemlig noget ganske grænseoverskridende her til aften.

Sagen er den, at min medpraktikant Henrik har besøg hjemmefra. Hans kæreste, hendes bror og hans kone er her. Og tit når der er besøg fra DK, så tager fanden ved Henrik, og så skal vi lave noget kulturelt, så er det pludseligt ikke godt nok bare at tage danseskoene på, drikke nogle øl og lave almindelige ballade. Næhnej så skal vi være kulturelle, og i aften er ingen undtagelse. Der er bestilt fem billetter (Henrik, hans kæreste, hendes bror, hans kone og så mig) til Operaen. Og nu fortæller jeg lige noget i al fortrolighed. Jeg har aldrig været hverken i eller til opera. Og som om opera i sig selv ikke var en stor nok mundfuld, så er det guddødeme også Wagner, vi skal ind til. Die Meistersinger Von Nürenberg... jeg er lidt nervøs, hvordan mon det føles, gør det ondt, gør det godt, kommer mit liv til at ændre sig, mit perspektiv. Jeg aner ikke hvad jeg har sagt ja til, men jeg har en klar forventning om fede damer iført fletninger og hjelm.

men jeg tænker, det skal jo prøves. Desuden er det rørende billigt hernede. De billigste billetter koster ca. 11 kr, men vi har flottet os i aften og købt dem til 30. Og man kan jo altid gå i pausen.

Nå men nu må jeg slutte. Det begynder allerede klokken 17 (frygter lidt, at det begynder tidligt, fordi det varer helt utroligt længe, mit indtryk er, at ham Wagner ikke var god til at fatte sig i korthed(så det har vi i hvert fald til fælles, Wagner og mig))

1 kommentar:

frederik sagde ...

hep Marianne du skal da næsten have en præmie for at være den første nogensinde i hele verden, der har skrevet en kommentar på min spritnye blog. Hvad præmien skal være, ved jeg ikke, men det finder vi ud af.

Nu har jeg først opfyldt dit ønske og postet et enkelt billede. Der skal nok komme flere, men jeg er jo stadig ny i branchen, desuden er jeg jo humanist, så hele det her it er mig lidt fremmed. Det jeg prøver at sige er, at jeg overhovedet ikke kan finde ud af det lige nu, så det kommer nok til at tage lidt tid.

Apropos ny og uerfaren, så skal jeg nok fortælle om mødommen, der forsvandt. Skal bare liiiige ordne noget andet først.