onsdag, juni 28, 2006

Vaaaaaaaaarmt

Tilbage igen og her er varmt. Varmt og fugtigt. Her er faktisk så varmt at jeg hverken kan eller tør sove (jeg er bange for at dehydrere i søvne). Trods den ekstra tid sådan en gang søvnløshed giver, så tror jeg ikke det bliver til så meget med at opdatere bloggen, da det også er så varmt at jeg ikke nærmest ikke kan skrive. Der er jo det med Budapest, at det ikke bliver markant køligere om aftenen. Vi bevæger os fra midt i de 30 til lige omkring de 30 grader. Jeg forsøgte mig med at iføre mig gummihandsker og løbesko for at sveden ikke skulle kortslutte computeren, eller i det mindste ikke aflive mig mens den gjorde det, men jeg blev træt af hele tiden at skulle tømme gummihandskerne. Et lidt uheldigt forsøg på at sidde i badekarret med den bærbare måtte også opgives efter en midlertidig strømafbrydelse i det centrale og sydlige Budapest (de kan da også bare decentralisere det elnet). Den bærbare tror jeg faktisk ikke var problemet, trygt pakket i en plasticpose som den jo var, min mistanke er brødristeren og den elektriske kostav, hvorfor jeg tog det med i badekarret skal jeg faktisk ikke kunne sige i skrivende stund, men varmen kan man give skylden for meget. Den opmærksomme læser vil nok have bemærket at jeg ikke fungerer optimalt under disse forhold. Ord, ord og atter ord helt uden retning, ja ok der er måske ikke så meget forskel til tidligere, men jeg har altså ekstra svært ved at tænke i den her varme. Det eneste jeg rigtig kan tænke på er udtryk for hvor varmt det er, og hvor meget jeg sveder.

Som en teenagedreng i en fyldt kvindesauna.
Som Anders Fogh i en fyldt mandesauna.
Som en blind mand på et fiskemarked.
Som en blind fisker på en stripklub.
Som en munk i et nonnekloster.
Som en katolsk præst i et drengekor.
Som en belgisk mand i en børnehave.

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan holde bloggen kørerne igennem juli på det her - juli skulle efter sigende være den varme måned.

I morgen skriver jeg noget om arbejdet og hvordan det gik med talen, og den der historie jeg lovede at fortælle, den om ambassadøren, de saudiske toldere, en fragtcontainer og et flygel.

Ok det kan godt være jeg bare skriver noget om hvor varmt her er, og hvor meget jeg sveder, men det kan kun i morgen afsløre.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Frederik . tak for sidst.
Kommer måske ned og 'afleverer' Adam til EASA og dig engang sidst i juli (gisp , i heden...? )

SÅ!! Allerede nu -hjælp mig hjem. har forsøgt et par hjemmesider, der ikke liige var fleksible og helt billige, så kan du ikke, som en service til dine blog-fans - og mig, komme med de ultimative links til flyselskaber, der kan få en hjem fra din by...?

Anonym sagde ...

altså - jeg taler om sites der sælger fly-rejser...

frederik sagde ...

okidoki jeg kigger på det. Men udmiddelbart må jeg vist bare sige SkyEurope og Sterling. Problmet er jo lidt at juli er den dyre måned. Men prøv Skyeuropa, jeg har ikke fundet noget billigere. Det skulle da vist så lige være på et særligt tilbud et eller andet sted, men dem har jeg ikke helt styr på.

Anonym sagde ...

Hej FC
Et lille varme tip (overvejede at kalde det et varmt tip, men det var alligevel for søgt...): sæt dine fødder i isvand! Jeg ved godt at fødderne er forbløffende langt fra dig hoved, som jo angiveligt er det der lider mest i heden, men det virker. Du kan sidde i akryljakkesæt eller burka, og stadig være tilnærmelsesvis behagelig kropstemperaturmæssigt hvis du bare stikker fødderne i isvand. Det er muligt at det skyldes at isvand om fødderne er om muligt endnu mere væmmeligt end kogende sved løbende ned af kroppen, og man derfor glemmer varmen oevr kuldeubehageligheder, jeg ved det ikke. Hvorom alting er: det virker.

frederik sagde ...

Hep Laura

Takker allerydmygst for tippet, selvom acryljakkesæt jo ikke det jeg går aller mest i. Den opmærksomme læser vil muligvis for tydeligt kunne genkalde sig, at den normalt står på lyserøde trusser og en behagelig sweater, når jeg er hjemme.

Lige et uddybende spørgsmål. Hvis det ikke er hovedet men derimod er fødderne jeg sveder mest om, skal jeg så putte hovedet i baljen, og hvis ja, hvor længe vil du mene der skal gå før det hjælper?

frederik

Anonym sagde ...

mmmm... lyserøde trusser... eller trusse? hedder det ikke det nu om dagen, ligesom buks og brille? Jeg har ingen erfaring med hovedet i isvand, hverken egne eller stjålne, men hvis du vil fortælle mig dine erfaringer med projektet, skal de blive taget med i mit repertoire næste gang nogen sidder i en lyserød trusse og sveder næsen og beder om mit råd?