mandag, juni 19, 2006

KÆMPE SOMMERKONKURRENCE

SAA SAA MAN LIGE MIGS ÅRLIGE SOMMERKONKURRENCE

ja kære allesammen, så er det igen blevet tid til den årlige litterære sommerkonkurrence her på SAA SAA MAN LIGE MIG.

Igen i år er der masser af fine præmier og igen i år, skriver SAA SAA MAN LIGE MIG oplægget, og DU skriver teksten.

Vi gået væk fra de fantastiske temaer fra de senere år, i år er det ren hverdags realisme. Vi bevæger os tilbage til det virkelige og jordnære igen efter en pause siden SOMMERKONKURRENCEN 2001, hvor det "virkelige" pludseligt blev lidt for virkeligt. Til nye læsere kan det fortælles, at SOMMERKONKURRENCEN 2001 stillede opgaven "Nytårstale" og det videre oplæg var "Forestil dig, at du er Danmarks nye "liberale" Statsminister og skal holde din første Nytårstale. Som Statsminister er dine mest bemærkelsesværdige træk en uhyggelig selvlærtevne til ikke at blinke og en utrolig evne til at lade dit problematiske forhold til din egen seksualitet gå ud over alle andre minoriteter i samfundet - inklusiv intellektuelle og eksperter." Vi fik mange både sjove og rørende bud og enkelte decideret uhyggelige. Især et gjorde indtryk og blev belønnet udenfor konkurrence. Talen brød med det realistiske oplæg og kammede over i uhyggelig, ulækker, paranoid parodi. Bidraget var skrevet af en trofast læser med et blandingsmisbrug på et endda meget dårligt trip. Så stor var vores overraskelse da statsministren et halvt år efter holdt den tale ord for andet og siden brugte den som det værdimæssige grundlag for de følgende 5 års politik.

Vi har derfor holdt os fra "realistiske" emner siden da.

Men nu er vi tilbage med dette års konkurrence og årets tema er...

Talen til din mors 60 års fødselsdag.
Din mor bliver 60 år og holder stor fest, du kommer hjem fra Bulgarien og skal holde tale. Hun er kontorchef i Kulturministeriet. Interesseret i film, blomster i krukker. sejler hver sommer. Er impulsivt gavmild og køber tøj til dig, så længe du husker at tage noget slidt på, hver gang du besøger hende. Hun har derudover en lidt lang næse og snorker endda meget højt. Hvis du laver en god dry Matini Cocktial vil du aldrig blive skrevet ud af testamentet.

Konkurrencebidrag modtages indtil lørdag 24/6 2006 eller 25/6 2006 inden 13.30 hvis det virkeligtikke kan være anderledes.

Festsange accepteres også som konkurrencebidrag (dog et krav at der rimes på navnet Warlotte Chilhelmsen).

KÆMPE PRÆMIER!!!



SAA SAA MAN LIGE MIG garanterer ikke for præmiernes kvalitet eller at præmier overhovedet vil blive uddelt

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er godt nok imponeret over hvor flittig du er til at ligge nye blog's ind. Nå men talen til din mor. Puuuha. Jeg holdt en tale til min fars 50 års fødselsdag for snart 10 år siden, en tale som i virkeligheden gik til både min mor og far. Den var fortalt som et eventyr, noget med at storbyknøs møder landsbytøs. Kørte på deres forskelle, og det pudsige i at de blev de to. Varm, humoristisk, kærlig. De ÆLskede det. At vi så, til min mors 50 års fødselsdag, året efter, ikke havde forberedt så meget, og holdt en tale med temaet "forskellige ankelsokker" (da min mor KUN går i ankelsokker), til en hvis kvindes lettere skuffelse, vælger vi her at se bort fra. Det vigtigste og altafgørende er timingen. Timingen sir jeg dig! Jeg har - oftest - haft størst succes med at lægge talen mellem hovedret og dessert. Folk er plørefulde og taknemmelige, sidder og er lidt småsentimentale og vil bare gerne høre hvad fødselslarens megasjove og fede unger har at sige. Så mit råd til dig - et gennemgående tema. Humor. Og en ordentlig skål. Synes dog stadig at du kan gøre brug af onkel Anders' indslag.
Ellers må vi lige lave en på fredag over en flaske champagne.

frederik sagde ...

Hep Diif

Jamen det er skam heller ikke uproblematisk at opdatere så meget, men det er jo det de unge vil. NYT NYT NYT NYT FORANDRING NYT og det får de så, i hvert fald i starten. Det er alligevel ALT for varmt til at sove hernede.

Jeg synes anden tale lyder god og desuden tak for tippet om timingen mellem hovedret og desert. Men det snakker vi om over den flaske champagne.

Men det er altså ikke noget men vinder SOMMERKONKURRENCEN på.